Artykuł archiwalny

Ikona BIPIkona Portal PracownikaIkona pocztyFacebookTwitterInstagramYoutubeLinkedinRSSIkona szukaniaPLEN

JSW to odpowiedzialny biznes

We wtorek 27 listopada w Katowicach w hotelu Monopol odbyła się konferencja „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”, której organizatorem był Puls Biznesu, natomiast Jastrzębska Spółka Węglowa była gospodarzem spotkania. Patronat honorowy nad konferencją objęło Ministerstwo Skarbu Państwa, natomiast partnerem merytorycznych cyklu konferencji jest Martis Consulting.

Celem konferencji, w której wzięło udział kilkadziesiąt firm z całego Śląska było promowanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu oraz przedstawienie przykładów praktycznego podejścia firm we wdrażaniu zasad CSR (ang. Corporate Social Resposibility).  Jastrzębska Spółkę Węglową reprezentował Jarosław Zagórowski, Prezes Zarządu JSW oraz członkowie powołanego przez niego zespołu zajmującego się w Spółce społeczną odpowiedzialnością biznesu.

– CSR w biznesie jest bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu można pozytywnie wpływać na otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne firmy. To właśnie dzięki wprowadzonym elementom społecznej odpowiedzialności biznesu pracownicy mogą poczuć dumę, że pracują w naszej firmie. Od zawsze stawiamy na naszych pracowników, bo zdajemy sobie sprawę, że bez nich nie byłoby naszej firmy. Na zewnątrz zaś jesteśmy postrzegani, jako profesjonalna firma , która angażuje się w  najważniejsze działania na rzecz społeczności lokalnej  –  powiedział podczas konferencji  Jarosław Zagórowski, Prezes Zarządu JSW S.A.   

Strategia CSR wspiera firmę w realizacji celów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. Przedsiębiorstwa włączające społeczną odpowiedzialność biznesu do głównego nurtu zarządzania, osiągają dobre wyniki finansowe, pozwalające na satysfakcjonujący rozwój oraz utrzymanie miejsc pracy.  Z zasobów naturalnych korzystają w sposób, który nie powoduje ich degradacji i nie zagraża pogorszeniu warunków życiowych przyszłych pokoleń.  Z przygotowanego w 2012 r. na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości raportu „Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu” wynika, że pojęcie „społeczna odpowiedzialność biznesu” zna zaledwie 31% przedstawicieli firm działających w Polsce. Dwie trzecie tych, których przedstawiciele deklarują znajomość tego terminu, realizuje działania z nią związane. Wśród tych przedsiębiorców jest Jastrzębska Spółka Węglowa. Przykłady działań realizowanych przez JSW z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zaprezentowali członkowie zespołu CSR  Agnieszka Barzycka i Stanisław Sitek. W bardzo oryginalny i przystępny sposób, co bardzo podobało się uczestnikom konferencji, przedstawili najciekawsze działania. Mowa była  m.in. o realizowanej w Spółce strategii CSR, kampaniach poprawiających wizerunek polskiego górnictwa, w które zaangażowani są pracownicy JSW, corocznych tematycznych kalendarzach JSW czy projekcie Akademia Talentów Jastrzębskiego Węgla realizowanego wspólnie z klubem siatkarskim Jastrzębski Węgiel. Uczestnicy konferencji mieli  również okazję zobaczyć wystawę zdjęć dzieci – tegorocznych bohaterów kalendarza Spółki – które wcieliły się w role przedstawicieli profesji, które wspiera JSW realizując tym samym ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. Prezentacja zakończyła się projekcją nowego filmu korporacyjnego Grupy JSW realizowanego w technologii trójwymiarowej.