Systemy Zarządzania

Zintegrowany System Zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego oraz zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy funkcjonuje w Jastrzębskiej Spółce Węglowej S.A. od 2008 roku. Wcześniej funkcjonował system zarządzania jakością, środowiskowego oraz system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy autonomicznie.

W 2012 r. JSW S.A. pomyślnie przeszła proces certyfikacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Aktualnie posiadamy certyfikaty potwierdzające, że wprowadziliśmy i stosujemy system zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego, zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz bezpieczeństwem informacji w zakresie: wydobywanie, przeróbka i sprzedaż węgla. Certyfikaty zostały wydane przez jednostkę certyfikującą TÜV NORD Polska Sp. z o.o. w Katowicach.

Certyfikowany system potwierdza spełnienie przez Spółkę wymagań określonych normami:

  • PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie systemu zarządzania jakością,
  • PN-EN ISO 14001:2005 w zakresie systemu zarządzania środowiskowego,
  • PN-N-18001:2004 - systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy,
  • PN-ISO/IEC 27001:2007 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Z ustanowionej przez Prezesa Zarządu Polityki Zintegrowanego Systemu Zarządzania wynikają cele strategiczne i operacyjne dotyczące jakości, cele i zadania środowiskowe oraz cele ogólne i szczegółowe dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz cele, plany i zabezpieczenia w odniesieniu do bezpieczeństwa informacji.

Zapewnione zostały odpowiednie zasoby finansowe, ludzkie i organizacyjne na utrzymanie i ciągłe doskonalenie skuteczności Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz na realizację ustanowionych celów.

Głównym celem Zintegrowanego Systemu zarządzania jest:

  • ciągłe podnoszenie bezpieczeństwa pracowników,
  • zapewnienie w sposób udokumentowany, że wymagania jakościowe dotyczące wyrobów w realizowanych procesach są dotrzymywane na ich wszystkich etapach, przy jednoczesnym spełnieniu wymagań dotyczących ochrony środowiska i bhp,
  • zminimalizowanie potencjalnej możliwości wystąpienia niezgodności oferowanego wyrobu,
  • jak najwcześniejsze wykrywanie i usuwanie skutków oraz przyczyn powodujących zakłócenia w realizowanych procesach, dzięki wdrażaniu działań korygujących i zapobiegawczych,
  • ochrona zasobów informacji Spółki oraz środków służących do jej przetwarzania,
  • zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz zapewnienie ciągłości realizacji procesów biznesowych,
  • ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko oraz umacnianie pozycji JSW S.A. jako solidnego partnera wyraźnie odróżniającego się od innych spółek węglowych oraz budowanie wizerunku przedsiębiorstwa „przyjaznego dla środowiska”.