Raport bieżący nr 29/2018

Wspólne aktualne stanowisko dotyczące nawiązania potencjalnej współpracy między Prairie Mining i JSW

Treść raportu:

Zarząd Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. ("JSW", "Spółka") informuje, że w dniu 10 października 2018 roku podjął decyzję, aby JSW kontynuowała dyskusję z Prairie Mining Limited ("Prairie") w sprawie potencjalnej współpracy lub transakcji dotyczących projektów węglowych Prairie w Polsce. Rozmowy następują po sześciomiesięcznym etapie wymiany informacji technicznych (o czym Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 11/2018).

W wyniku badania projektu Jan Karski potwierdzono, że część złoża „Lublin” zawiera węgiel gazowo-koksowy typ 34 (semi-soft), który potencjalnie może zostać wykorzystany przez JSW. Badanie potwierdziło również techniczne możliwości i potencjalne synergie związane z udostępnieniem pokładów węgla ze złoża Dębieńsko przy wykorzystaniu infrastruktury sąsiedniej kopalni Knurów-Szczygłowice. Wykorzystanie tych synergii wiązałoby się z koniecznością modyfikacji warunków technicznych przedsięwzięcia oraz uzyskania niezbędnych zmian decyzji administracyjnych, w tym koncesyjnych. W ocenie JSW infrastruktura Ruchu Szczygłowice potencjalnie umożliwia prowadzenie wydobycia węgla z pokładów złoża Dębieńsko do 500 tys. ton rocznie węgla orto-koksowego typu 35, w terminie do 18 miesięcy od uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych i zmiany koncesji.

Nie ma pewności, że rozmowy doprowadzą do zawarcia jakiejkolwiek umowy (-ów), nie ma też pewności co do formy ewentualnej(-ych) transakcji.

Należy podkreślić, że potencjalna transakcja lub transakcje, o ile do nich dojdzie, mogą być zależne od spełnienia szeregu standardowych warunków, m.in.:  uzyskania pozytywnych ocen i ekspertyz, niezbędnych zgód korporacyjnych, zgód i zatwierdzeń dotyczących finansowania, zgód Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), o ile będą one wymagane, oraz spełnienia wszelkich innych wymogów związanych ze strategią, celami i regulacjami obowiązującymi każdego z emitentów.

Spółki będą przestrzegać swoich obowiązków w zakresie przekazywania na rynki wymaganych informacji

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietna 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.