Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń
RAPORT
ZINTEGROWANY
2018

Rada Nadzorcza

Narzędzia

Opis działania

Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki, wykonuje swoje obowiązki kolegialnie, może jednak delegować swoich Członków do samodzielnego pełnienia określonych czynności nadzorczych i kontrolnych. Członkowie Rady Nadzorczej wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.

Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje i przewodniczy im Przewodniczący Rady, a w przypadku niemożności zwołania posiedzenia przez Przewodniczącego – jego Zastępca lub osoba wskazana przez Przewodniczącego. Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady zwołuje i otwiera Prezes Zarządu. Rada Nadzorcza odbywa posiedzenie co najmniej raz na dwa miesiące. Przewodniczący Rady Nadzorczej ma obowiązek zwołać posiedzenie Rady na pisemny wniosek Członka Rady Nadzorczej lub Zarządu Spółki. Posiedzenie powinno odbyć się w ciągu dwóch tygodni od chwili złożenia wniosku. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów obecnych przy obecności co najmniej połowy składu Rady Nadzorczej i zaproszeniu wszystkich jej Członków. Bezwzględna większość głosów oznacza więcej niż połowę głosów oddanych. W przypadku równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady. Członkowie Rady Nadzorczej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady, oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego Członka Rady Nadzorczej. Oddanie głosu na piśmie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku na posiedzeniu Rady Nadzorczej. Członkowie Rady Nadzorczej mogą podejmować uchwały w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy Członkowie Rady zostali powiadomieni o treści projektu uchwały a żaden z Członków Rady nie złożył wniosku o podjęcie uchwały na najbliższym posiedzeniu Rady Nadzorczej. Dopuszcza się również możliwość uczestnictwa Członków Rady Nadzorczej w posiedzeniu w formie telekonferencji lub wideokonferencji, na zasadach określonych w Regulaminie Rady Nadzorczej.

Uchwały Rady Nadzorczej podejmowane są w głosowaniu jawnym. Tajne głosowanie zarządza się w sprawach personalnych lub na wniosek choćby jednej z osób uprawnionych do głosowania. Uchwały Rady Nadzorczej są protokołowane.

Zgodnie z § 26 Statutu Spółki ustalanie wynagrodzenia Rady Nadzorczej wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia.

Zasady dotyczące powoływania i odwoływania członków Rady Nadzorczej

Zgodnie ze Statutem JSW w skład Rady Nadzorczej wchodzi co najmniej sześciu Członków. Z dniem 2 czerwca 2015 roku Walne Zgromadzenie ustaliło liczbę Członków Rady Nadzorczej na 12 osób. Rada Nadzorcza wybiera (ze swojego grona) i odwołuje w głosowaniu tajnym Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego lub Sekretarza Rady.

Członkowie Rady Nadzorczej wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście. Powoływani są na okres trzyletniej wspólnej kadencji. W przypadku dokonywania wyboru Członków Rady Nadzorczej oddzielnymi grupami, liczbę Członków Rady Nadzorczej określa Walne Zgromadzenie in gremio, przy czym Rada Nadzorcza może liczyć wówczas co najmniej pięciu Członków. Mandat Członka Rady Nadzorczej powołanego przed upływem kadencji Rady Nadzorczej wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych Członków Rady Nadzorczej.

Od dnia wprowadzenia akcji JSW do obrotu na rynku regulowanym w okresie, w którym Skarb Państwa, w tym wraz z podmiotami zależnymi od Skarbu Państwa, posiada akcje JSW uprawniające do wykonywania co najmniej 34% plus jeden głos w ogóle głosów w Spółce, Skarb Państwa jest uprawniony do powoływania i odwoływania Członków Rady Nadzorczej, w liczbie równej połowie składu Rady Nadzorczej określonej przez Walne Zgromadzenie (w razie, gdyby liczba ta okazała się niecałkowita ulega ona zaokrągleniu do liczby całkowitej w dół) powiększonej o jeden, z zastrzeżeniem, że Skarb Państwa jest wyłączony od głosowania na Walnym Zgromadzeniu w sprawie powołania i odwołania pozostałych Członków Rady Nadzorczej, Skarb Państwa zachowuje jednak prawo głosu w przypadku wyborów Członków Rady Nadzorczej w drodze głosowania odrębnymi grupami oraz głosowań, o których mowa w art. 385 § 6 Kodeksu spółek handlowych, a także w przypadku głosowań w sprawie powołania i odwołania Członków Rady Nadzorczej wybranych przez pracowników oraz w przypadku, gdy Rada Nadzorcza nie może działać z powodu składu mniejszego od wymaganego Statutem, a obecni na Walnym Zgromadzeniu akcjonariusze, inni niż Skarb Państwa, nie dokonają uzupełnienia składu Rady Nadzorczej, co do części Członków Rady Nadzorczej wybieranych przez Walne Zgromadzenie. Powołanie i odwołanie Członków Rady Nadzorczej przez Skarb Państwa następuje poprzez oświadczenie składane Spółce.

Członków Rady Nadzorczej, z wyjątkiem sytuacji określonych w Statucie, powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie. Członek Rady Nadzorczej składa rezygnację na piśmie Zarządowi na adres siedziby Spółki. Wymagania dla kandydatów na Członków Rady Nadzorczej Spółki określa Ustawa o zasadach zarządzania mieniem Państwowym.

W Radzie Nadzorczej liczącej do dwunastu Członków – co najmniej jeden, a w Radzie Nadzorczej liczącej co najmniej trzynastu Członków – co najmniej dwóch Członków Rady Nadzorczej, powinno spełniać wymogi przewidziane dla niezależnego Członka Rady Nadzorczej w rozumieniu Zalecenia Komisji z dnia 15 lutego 2005 roku dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych lub będących Członkami Rady Nadzorczej spółek giełdowych i komisji rady (nadzorczej) (2005/162/WE), z uwzględnieniem dodatkowych wymogów wynikających z Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW.

Zgodnie ze Statutem pracownicy JSW mają prawo wyboru do Rady Nadzorczej: dwóch Członków w Radzie Nadzorczej liczącej do sześciu Członków, trzech Członków w Radzie Nadzorczej liczącej od siedmiu do dziesięciu Członków, czterech Członków w Radzie Nadzorczej liczącej jedenastu lub więcej członków.
Na pisemny wniosek co najmniej 15% ogółu pracowników JSW przeprowadza się głosowanie w sprawie odwołania Członka Rady Nadzorczej wybranego przez pracowników. Takie odwołanie, śmierć lub inna ważna przyczyna, powodująca zmniejszenie się liczby Członków Rady Nadzorczej wybranych przez pracowników, skutkuje przeprowadzeniem wyborów uzupełniających.

Kandydat na niezależnego Członka Rady Nadzorczej składa Spółce, przed jego powołaniem do składu Rady Nadzorczej, pisemne oświadczenie o spełnieniu przesłanek niezależności. W przypadku zaistnienia sytuacji powodującej niespełnienie przesłanek niezależności, Członek Rady Nadzorczej zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Spółkę. Spółka przekazuje do publicznej wiadomości informację o aktualnej liczbie niezależnych Członków Rady Nadzorczej.

W sytuacji, gdy żaden z Członków Rady Nadzorczej nie będzie spełniał wymogu niezależności, Zarząd Spółki zobowiązany jest niezwłocznie zwołać Walne Zgromadzenie i umieścić w porządku obrad tego Walnego Zgromadzenia punkt dotyczący zmian w składzie Rady Nadzorczej. Do czasu dokonania zmian w składzie Rady Nadzorczej polegających na dostosowaniu liczby niezależnych Członków Rady Nadzorczej do wymagań statutowych, Rada Nadzorcza działa w składzie dotychczasowym.

Członek Rady Nadzorczej nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

Kompetencje Rady Nadzorczej

Rada Nadzorcza działa w oparciu o przepisy prawa, Statut, Kodeks Spółek Handlowych i Regulamin Rady Nadzorczej, który jest przez nią uchwalany. Kompetencje Rady Nadzorczej zostały określone w Statucie Spółki. Rada Nadzorcza wykonując swoje obowiązki, kieruje się wytycznymi Prezesa Rady Ministrów zawartymi w dokumencie pn. Zasady nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, oraz zasadami zawartymi w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW.

Do uprawnień Rady Nadzorczej należy w szczególności:

  1. zatwierdzanie Regulaminu Zarządu Spółki i opiniowanie regulaminu organizacyjnego określającego organizację przedsiębiorstwa Spółki,
  2. powoływanie i odwoływanie Członków Zarządu Spółki, z zastrzeżeniem § 11 ust. 5 Statutu,
  3. zawieszanie w czynnościach z ważnych powodów, w głosowaniu tajnym, Członka Zarządu lub całego Zarządu,
  4. delegowanie Członka lub Członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności Członków Zarządu nie mogących sprawować swoich czynności,
  5. zawieranie, rozwiązywanie i zmiana umów z Członkami Zarządu oraz ustalanie zasad zatrudnienia i wynagradzania oraz wynagrodzeń dla Członków Zarządu z zastrzeżeniem kompetencji Walnego Zgromadzenia Spółki wynikających z bezwzględnie wiążących przepisów,
  6. wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, któremu zostanie powierzone badanie sprawozdań finansowych Spółki,
  7. ocena sprawozdania finansowego zarówno co do zgodności z księgami i dokumentami, jak i ze stanem faktycznym,
  8. ocena sprawozdania z działalności Spółki oraz wniosków Zarządu co do podziału zysków lub pokrycia strat,
  9. składanie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego sprawozdania z wyników czynności, o których mowa w pkt 7 i 8 powyżej,
  10. składanie Walnemu Zgromadzeniu corocznej zwięzłej oceny sytuacji Spółki z uwzględnieniem oceny systemu kontroli wewnętrznej i systemu zarządzania ryzykiem, oraz corocznego sprawozdania z prac Rady Nadzorczej,
  11. opiniowanie spraw wnoszonych pod obrady Walnego Zgromadzenia,
  12. zatwierdzanie strategii funkcjonowania Spółki,
  13. opiniowanie rocznych planów Spółki,
  14. zatwierdzanie Regulaminu funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej,
  15. opiniowanie sporządzanych przez Zarząd sprawozdań dotyczących wydatków reprezentacyjnych, wydatków na usługi prawne, usługi marketingowe, usługi public relations i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem,
  16. opiniowanie zmiany zasad zbywania aktywów trwałych, określonych w § 291 Statutu,
  17. zatwierdzanie polityki wynagrodzeń dla grupy kapitałowej,
  18. opiniowanie zasad prowadzenia działalności sponsoringowej oraz ocena efektywności prowadzonej przez Spółkę działalności sponsoringowej.

Ponadto do kompetencji Rady Nadzorczej należy udzielanie Zarządowi zgody na:

  1. zawiązanie innej spółki, objęcie, nabycie, zbycie akcji lub udziałów w innych spółkach, z zastrzeżeniem § 26 ust. 3 pkt 3 i 4 Statutu, przy czym zgody Rady Nadzorczej, o której mowa w niniejszym pkt. 1, nie wymagają
    • objęcie lub nabycie akcji lub udziałów innej spółki w wysokości nie przekraczającej 1/10 udziału w kapitale zakładowym takiej spółki,
    • zbycie akcji lub udziałów innej spółki, w której udział Spółki wynosi mniej niż 1/10 kapitału zakładowego danej spółki,
    • objęcie lub nabycie akcji lub udziałów innej spółki w zamian za wierzytelności Spółki w ramach postępowań kończących się układem lub ugodą z wierzycielami,
    • zbycie akcji lub udziałów nabytych lub objętych przez Spółkę w zamian za wierzytelności Spółki w ramach postępowań kończących się układem lub ugodą z wierzycielami,
    • objęcie, nabycie lub zbycie akcji innej spółki, której akcje są notowane na rynku regulowanym,
      chyba, że wartość takich akcji lub udziałów przekracza 20 mln zł;
  2. tworzenie oddziałów za granicą,
  3. nabywanie i zbywanie środków trwałych o wartości przekraczającej 20 mln zł, z zastrzeżeniem § 26 ust. 3 pkt 1 i 2 Statutu,
  4. zaciąganie zobowiązań warunkowych, w tym udzielanie przez Spółkę gwarancji i poręczeń majątkowych, o wartości przekraczającej 20 mln zł,
  5. wypłatę zaliczki na poczet dywidendy,
  6. wystawianie weksli o wartości przekraczającej 20 mln zł,
  7. nabywanie i zbywanie nieruchomości, prawa użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości lub użytkowaniu wieczystym o wartości przekraczającej 20 mln zł,
  8. sposób wykonywania prawa głosu na Walnym Zgromadzeniu lub na Zgromadzeniu Wspólników spółek, w których Spółka posiada ponad 50% akcji lub udziałów, w sprawach:
    • zawiązania przez spółkę innej spółki,
    • zmiany statutu lub umowy oraz przedmiotu działalności spółki,
    • połączenia, przekształcenia, podziału, rozwiązania i likwidacji spółki,
    • podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego spółki,
    • zbycia i wydzierżawienia przedsiębiorstwa spółki lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienia na nich ograniczonego prawa rzeczowego,
    • nabycia i zbycia nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego albo udziału w nieruchomości lub w prawie użytkowania wieczystego, ich obciążenie, leasing oraz oddanie do odpłatnego lub nieodpłatnego korzystania, jeżeli ich wartość przekracza 1/10 część kapitału zakładowego tej spółki,
    • nabycia, zbycia, obciążenia, leasingu oraz oddania do odpłatnego lub nieodpłatnego korzystania, innych niż wymienione w poprzednim podpunkcie, składników aktywów trwałych, jeżeli ich wartość przekracza 1/10 część kapitału zakładowego tej spółki, z wyłączeniem spółek w których kapitał zakładowy jest niższy niż 5 mln zł,
    • zawarcia przez spółkę umowy kredytu, pożyczki, poręczenia lub innej umowy o podobnym charakterze, jeżeli ich wartość przekracza 1/10 część kapitału zakładowego spółki, ale nie mniej niż 5 mln zł,
    • emisji obligacji każdego rodzaju,
    • nabycia akcji własnych w sytuacji określonej w art. 362 § 1 pkt 2 ustawy Kodeks spółek handlowych, oraz nabycia udziałów w sytuacji określonej w art. 200 § 1 ustawy Kodeks spółek handlowych,
    • przymusowego wykupu akcji stosownie do postanowień art. 418 ustawy Kodeks spółek handlowych,
    • umorzenia udziałów lub akcji,
    • postanowienia dotyczącego roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu albo nadzoru,
    • wniesienia składników aktywów trwałych przez spółkę jako wkładu do spółki lub spółdzielni, jeżeli ich wartość przekracza 1/10 część kapitału zakładowego tej spółki,
    • kształtowania wynagrodzeń Członków Zarządów oraz Rad Nadzorczych,
    • w sprawach, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 roku o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2016 roku poz. 2259), z zastrzeżeniem § 30 ust. 6 Statutu.
  9. zawarcie umowy o usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem, jeżeli wysokość wynagrodzenia przewidzianego łącznie za świadczone usługi przekracza 500 000 zł netto, w stosunku rocznym,
  10. zmianę umowy o usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem podwyższającej wynagrodzenie powyżej kwoty, o której mowa w pkt 9 powyżej,
  11. zawarcie umów o usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem, w których maksymalna wysokość wynagrodzenia nie jest przewidziana,
  12. zawarcie darowizny lub innej umowy o podobnym skutku o wartości przekraczającej 20 000 złotych lub 0,1% sumy aktywów w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego,
  13. zwolnienie z długu lub innej umowy o podobnym skutku o wartości przekraczającej 50 000 złotych lub 0,1% sumy aktywów w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego.

Na wniosek Zarządu Rada Nadzorcza udziela Członkowi Zarządu zezwolenia na zajmowanie stanowisk we władzach spółek, w których JSW posiada udziały lub akcje oraz na pobieranie z tego tytułu wynagrodzenia.

Skład osobowy Rady Nadzorczej JSW w 2018 roku i jej zmiany

IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA OKRES SPRAWOWANIA FUNKCJI
Skład osobowy Rady Nadzorczej IX kadencji
Halina Buk Zastępca Przewodniczącego 01.01.2018 – 28.06.2018
Krzysztof Kwaśniewski Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Tomasz Lis Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Antoni Malinowski Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Alojzy Nowak Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Adam Pawlicki Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Członkowie Rady Nadzorczej z wyboru pracowników:
Eugeniusz Baron Sekretarz 01.01.2018 – 28.06.2018
Robert Kudelski Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Andrzej Palarczyk Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Arkadiusz Wypych Członek 18.01.2018 – 28.06.2018
Skład osobowy Rady Nadzorczej X kadencji
Halina Buk Członek 28.06.2018 – 27.07.2018
Przewodnicząca Rady 27.07.2018 – 31.12.2018
Krzysztof Kwaśniewski Członek 28.06.2018 – 27.07.2018
Zastępca Przewodniczącej Rady 27.07.2018 – 22.10.2018
Tomasz Lis Członek 28.06.2018 – 31.12.2018
Antoni Malinowski Członek 28.06.2018 – 31.12.2018
Alojzy Nowak Członek 28.06.2018 – 31.12.2018
Adam Pawlicki Członek 28.06.2018 – 31.12.2018
Konrad Balcerski Członek 22.10.2018 – 31.12.2018
Członkowie Rady Nadzorczej z wyboru pracowników:
Paweł Bieszczad Członek 28.06.2018 – 30.09.2018
Tadeusz Kubiczek Członek 28.06.2018 – 30.09.2018
Robert Kudelski Członek 28.06.2018 – 27.07.2018
Sekretarz Rady 27.07.2018 – 31.12.2018
Arkadiusz Wypych Członek 28.06.2018 – 31.12.2018

 

Zmiany w Radzie Nadzorczej JSW w 2018 roku

  • Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie JSW w dniu 18 stycznia 2018 roku powołało Pana Arkadiusza Wypycha na Członka Rady Nadzorczej JSW IX kadencji.
  • Zwyczajne Walne Zgromadzenie JSW w dniu 28 czerwca 2018 roku, powołało do składu Rady Nadzorczej JSW X kadencji z wyboru pracowników następujące osoby: Pawła Bieszczada, Tadeusza Kubiczka, Roberta Kudelskiego, Arkadiusza Wypycha.
  • Minister Energii w dniu 28 czerwca 2018 roku, w drodze oświadczeń złożonych Spółce, powołał do składu Rady Nadzorczej JSW X kadencji następujące osoby: Halinę Buk, Krzysztofa Kwaśniewskiego, Adama Pawlickiego, Antoniego Malinowskiego, Tomasza Lisa, Alojzego Nowaka.
  • Minister Energii w dniu 22 października 2018 roku w drodze oświadczeń złożonych Spółce, odwołał ze składu Rady Nadzorczej Pana Krzysztofa Kwaśniewskiego i powołał do składu Rady Nadzorczej Pana Konrada Balcerskiego.

 

Zmiany w składzie Rady Nadzorczej JSW po dniu kończącym okres sprawozdawczy do dnia przekazania niniejszego raportu zintegrowanego:

  • Minister Energii w dniu 17 stycznia 2019 roku, w drodze oświadczenia złożonego JSW powołał w skład Rady Nadzorczej JSW Pana Roberta Małłka. Natomiast dnia 26 lutego 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o delegowaniu Pana Roberta Małłka do czasowego wykonywania czynności Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju JSW od dnia 27 lutego 2019 roku.
  • Minister Energii w dniu 20 marca 2019 roku, w drodze oświadczenia złożonego JSW odwołał ze składu Rady Nadzorczej Spółki Pana Tomasza Lisa i powołał do składu Rady Nadzorczej Spółki Panią Jolantę Górską,
  • W dniu 27 maja 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o delegowaniu Pana Roberta Małłka do czasowego wykonywania czynności Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Strategii i Rozwoju. Okres delegowania został ustalony na czas od 28 maja 2019 roku do dnia odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki za 2018 rok, jednak nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2019 roku.
  • W dniu 11 czerwca 2019 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o powierzeniu delegowanemu członkowi Rady Nadzorczej Spółki Panu Robertowi Małłkowi pełnienia funkcji Prezesa Zarządu.
  • W dniu 4 lipca 2019 roku Pan Adam Pawlicki złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej JSW S.A.
  • Minister Energii w dniu 4 lipca 2019 roku, w drodze oświadczenia złożonego JSW odwołał ze składu Rady Nadzorczej Spółki Pana  Antoniego Malinowskiego i powołał do składu Rady Nadzorczej Spółki Pana Stanisława Pruska oraz Pana Roberta Tomanka.
  • W dniu 9 sierpnia 2019 roku Pan Robert Małłek złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej JSW S.A.

Skład Rady Nadzorczej X kadencji na dzień przekazania niniejszego raportu

CZŁONKOWIE RADY NADZORCZEJ JSW
HALINA BUK

Funkcja: Przewodnicząca RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Profesor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalista, naukowiec i praktyk w dziedzinie rachunkowości i finansów przedsiębiorstw. Autorka bądź współautorka wielu opublikowanych monografii, artykułów naukowych i podręczników akademickich. Autorka bądź współautorka ponad 70 prac naukowo-badawczych i usługowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, programów restrukturyzacji i planów finansowych. Wykładowca akademicki na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich następujących przedmiotów: Rachunkowość finansowa, Rachunkowość zarządcza, Analiza finansowa, Sprawozdawczość finansowa, Sprawozdawczość skonsolidowana, Controlling.
Prof. Halina Buk była konsultantem ekonomicznym w kilkudziesięciu projektach wdrażanych w przedsiębiorstwach m.in. w Agencji Rynku Energii S.A., Kompanii Węglowej S.A., Koncernie Energetycznym „Energa” S.A., Hucie Łabędy S.A. czy KGHM Polska Miedź S.A. Jest Laureatką wielu odznaczeń m.in. Złotego Krzyża Zasługi, dwukrotną Laureatką Srebrnego Krzyża Zasługi, Medalu Komisji Edukacji Narodowej oraz Krzyża Kawalerskiego Orderu Odrodzenia Polski.
ROBERT KUDELSKI

Funkcja: Sekretarz RN
Reprezentuje: Pracowników JSW

Od 1993 roku jest pracownikiem JSW obecnie zatrudnionym na stanowisku kierownika działu inwestycji i remontów kopalni w KWK „Borynia-Zofiówka-Jastrzębie”. Ukończył technikum górnicze w Jastrzębiu-Zdroju z tytułem technika maszyn i urządzeń górnictwa podziemnego. Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, magister z zakresu zarządzania i marketingu. Absolwent studiów podyplomowych na Politechnice Śląskiej w Gliwicach (w zakresach prawa zamówień publicznych i zarządzania projektami w przedsiębiorstwie) oraz na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi).Ukończył szereg kursów i seminariów doskonalących m.in. w zakresach: systemu zarządzania jakością, stosowania ustawy prawo zamówień publicznych, programu kształcenia controllerów. Pełnił funkcje członka rad nadzorczych w Centralnych Zakładach Automatyki Hutnictwa S.A. w Katowicach oraz Towarzystwie Budownictwa Społecznego „Daszek” Sp. z o.o. w Jastrzębiu-Zdroju. Aktualnie od 2012r. jest członkiem rady nadzorczej JSW.
TADEUSZ KUBICZEK

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Pracowników JSW

Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach na Wydziale Górniczym. W 1988 roku uzyskał tytuł magistra inżyniera górnika. W roku 1999, również na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, ukończył studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Kadrami i Doradztwa Zawodowego. Związany z branżą górniczą od 1988 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał już jako stażysta w Dziale Górniczym w kopalni Szczygłowice, zajmując w kolejnych latach stanowisko Głównego Inżyniera Górniczego. Od 2003 roku zatrudniony w Dziale Wentylacji. Od 2005 roku do chwili obecnej zatrudniony na stanowisku Głównego Inżyniera Wentylacji – Kierownika Działu Wentylacji. W 2015 roku powołany na członka Sekcji Aerologii Górniczej przy Komisji Górniczej Oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach na okres kadencji 2015-2018. Współautor artykułów w tematach rozpoznawania i zwalczania zagrożeń naturalnych w górnictwie węgla kamiennego.
KONRAD BALCERSKI

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada tytuł radcy prawnego. Jest również absolwentem Podyplomowych Studiów Audytu, Kontroli Finansowej i Rachunkowości oraz Podyplomowego Studium Podatkowego prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Uczestnik wielu kursów i szkoleń z zakresu rachunkowości oraz zarządzania projektami (TenStep Project Management oraz Prince 2).

Pan Konrad Balcerski posiada wieloletnie doświadczenie związane z nadzorem właścicielskim nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa działającymi głównie w sektorze naftowo-gazowym. Obecnie pracownik Departamentu Nadzoru i Polityki Właścicielskiej Ministerstwa Energii.

ALOJZY NOWAK

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Profesor nauk ekonomicznych. Ukończył studia magisterskie w SGPiS w Warszawie (obecnie SGH) a także studia w Stanach Zjednoczonych w zakresie ekonomii na University of lllinois at Urbana – Champaign. Jest też absolwentem bankowości, finansów i rynków kapitałowych na Uniwersytecie w Exeter w Wielkiej Brytanii. W Antwerpii na Free University of Berlin odbył studia w zakresie International Economics at RUCA. Obecnie Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2012-2016 Prorektor UW ds. badań naukowych i współpracy. Wiedzę i doświadczenie zdobywał pracując m.in. jako: kierownik Zakładu Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW, kierownik Katedry Gospodarki Narodowej, dyrektor Centrum Europejskiego UW, Prodziekan Wydziału Zarządzania UW ds. Współpracy z Zagranicą. Visiting profesor na kilkunastu światowych uczelniach. Wykłada we Francji, Wielkiej Brytanii, USA, Rosji, Chinach i w Korei. External Reviewer w przewodach doktorskich University of Cambridge, Postgraduate School of Management, Grenoble, University of Zululand, RPA. Pełnił funkcje: doradcy Premiera, doradcy Ministra Rolnictwa, członka komitetu doradczego NewConnect przy Zarządzie GPW, członka Rady Fundacji NBP, przewodniczącego Rady Naukowej NBP. Na przestrzeni lat członek rad nadzorczych, w tym m.in. PTE WARTA S.A., PKO BP S.A., Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej EUROLOT S.A. Obecnie członek Rad Nadzorczych PZU S.A., oraz Banku Millenium S.A. Profesor Nowak wyróżnia się zaangażowaniem na rzecz działalności publicznej. Jest członkiem Kapituły Godła „Teraz Polska”, Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP oraz Prezesem Zarządu Głównego Akademickiego Związku Sportowego. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, m.in., Nagrody Ministra Edukacji Narodowej za książkę pt. „Integracja europejska. Szansa dla Polski?”, książkę pt. „Banki a gospodarstwa domowe – dynamika rozwoju” oraz Nagrody Rektora za osiągnięcia naukowe (corocznie od 1997 roku). Uczestniczył także w licznych organizacjach naukowych i radach programowych czasopism, m.in. jako członek kolegium redakcyjnego „Foundations of Management”, redaktor naczelny „Journal of lnterdiscciplinary Economics”, „Yearbook on Polish European Studies” oraz „Mazovia Regional Studies”; członek Rady Programowej „Gazeta Bankowa”; recenzent PWE S.A. Warszawa. Publikuje w jęz. polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.
STANISŁAW PRUSEK

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Profesor nauk technicznych,  absolwent Wydziału Górnictwa i Geologii Politechniki Śląskiej. Od 2015 Dyrektor Głównego Instytutu Górnictwa. Pracę w GIG rozpocząłw 1991 roku, gdzie  latach  2003 – 2015 pełnił funkcję kierownika Zakładu Technologii Eksploatacji i Obudów Górniczych. Uznany ekspert w dyscyplinie górnictwo oraz geologia inżynierska. W swojej działalności naukowo-badawczej zajmuje się problematyką podziemnej eksploatacji pokładów węgla kamiennego, a w szczególności doborem i projektowaniem obudowy wyrobisk eksploatacyjnych, prognozowaniem deformacji chodników przyścianowych oraz rekonsolidacją zrobów zawałowych. Wyniki swoich badań publikował w kilku autorskich i współautorskich monografiach oraz w około 200 publikacjach w uznanych czasopismach krajowych i zagranicznych. Jest współautorem ponad 70 zgłoszeń wynalazków i wzorów użytkowych, które uzyskały wiele nagród i wyróżnień w różnych konkursach krajowych i międzynarodowych.  Profesor Stanisław Prusek kierował zespołami GIG w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, współpracując z jednostkami badawczymi w Europie i świecie. Wykonał szereg prac badawczo-usługowych na zlecenia kopalń węgla kamiennego i firm około górniczych. Prof. Prusek otrzymał w roku 2010 nagrodę naukową im. Witolda Budryka, przyznaną przez Wydział VII Polskiej Akademii Nauk. W roku 2013 otrzymał Medal im. A.M. Terpigoriewa, odznaczenie Ministerstwa Oświaty i Nauki Ukrainy, a w roku 2015 Złoty Medal Narodowego Uniwersytetu Górniczego w Dniepropietrowsku. Jest m.in. członkiem Australasian Institute of Mining and Metallurgy, International Organizing Committee of World Mining Congress oraz członkiem Prezydium Komitetu Górnictwa PAN. Pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Komisji ds. Zagrożeń w Zakładach Górniczych w zakresie obudowy wyrobisk i zagrożenia zawałowego, działającej przy WUG. Jest profesorem wizytującym w  Henan Polytechnic University w Chinach.
ROBERT TOMANEK

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Doktor habilitowany, profesor oraz rektor Uniwersytetu Ekonomicznegow Katowicach. Autor i współautor ponad 174 publikacji, w tym 11 monografii. Od 1998 roku zrealizował samodzielnie bądź we współautorstwie ponad 30 zamawianych prac badawczo-wdrożeniowych dotyczących m.in. restrukturyzacji przedsiębiorstw transportowych, polityki i strategii rozwoju transportu w regionach i miastach, a także optymalizacji gospodarki transportowej w sektorze publicznym. Wiedzę i doświadczenie zdobywał m.in. jako zastępca dyrektora oraz doradca w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP (1992-2004), przewodniczący Komisji Transportu PAN w katowickim oddziale (2010-2014),  a od 2014 do 2018  jako wiceprzewodniczący. W latach 2014-2016 pełnił obowiązki członka i wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiego Radia Katowice S.A.  W latach 2017-2019 (04.07.2019r.) zasiadał w Radzie Nadzorczej Węglokoks S.A. na stanowisku wiceprzewodniczącego Rady, a następnie przewodniczącego Komitetu Audytu. Ponadto od 2005 r. jest Członkiem Komitetu Redakcyjnego „Transportu Miejskiego i Regionalnego”, a od 2009 r. członkiem Rady Programowej kwartalnika „Transport Problems”.
JOLANTA GÓRSKA

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Skarb Państwa

Doktor nauk ekonomicznych uzyskany w Instytucie Finansów Akademii Finansów w Warszawie. Absolwentka Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość. Posiada ukończone studia podyplomowe Akademii Finansów w Warszawie w zakresie metodologii badań w naukach ekonomicznych, Politechniki Warszawskiej w zakresie wyceny nieruchomości, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w zakresie finansów i bankowości. Uzyskała Europejski Certyfikat Bankowca EFCB 3E. Posiada uprawnienia zawodowe rzeczoznawcy majątkowego oraz uprawnienia do wycen dla potrzeb zabezpieczenia wierzytelności bankowych i certyfikat potwierdzający kwalifikacje do wyceny przedsiębiorstw. Ukończyła także liczne szkolenia, m.in. z zakresu wyceny przedsiębiorstw, wyceny wartości godziwej, szacowania nieruchomości i praw majątkowych dla potrzeb skarbowo-podatkowych, wyceny dla potrzeb zabezpieczenia wierzytelności bankowych, wyceny nieruchomości położonych na złożach kopalin i wiele innych.

Pani Jolanta Górska zatrudniona była m.in. na kierowniczych stanowiskach w agencji rządowej (ANR), oraz w Totalizatorze Sportowym Sp. z o.o. W latach 2006-2007 była wykładowcą na studiach magisterskich z zakresu finansów publicznych, finansów lokalnych, systemów podatkowych. W 2017 roku była członkiem Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych.

ARKADIUSZ WYPYCH

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Pracowników JSW

W roku 2002 ukończył Politechnikę Śląską w Gliwicach, uzyskując tytuł inżyniera budownictwa. W 2013 roku, również na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, uzyskał tytuł magistra inżyniera mechanika w specjalności maszyny i urządzenia górnicze i wiertnicze.

Pan Arkadiusz Wypych swoje doświadczenie zawodowe zdobywał począwszy od roku 1995, pracując w wielu podmiotach gospodarczych m.in. na stanowiskach: pomiarowy, kierownik sprzedaży i marketingu, kierownik administracji, inżynier budowy, kierownik handlu, doradca techniczno-handlowy.

Od 2007 roku zatrudniony w Zakładzie Wsparcia Produkcji JSW na stanowisku inspektora w dziale zakupów, następnie od 2008 roku w  KWK Borynia-Zofiówka-Jastrzębie Ruch Zofiówka na stanowisku specjalisty, a obecnie sztygara zmianowego oddziału urządzeń szybowych i wyciągowych. W 2017 roku ukończył kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych i zarządów spółek. W 2017 roku zaliczył z wynikiem pozytywnym egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych przed komisją w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

PAWEŁ BIESZCZAD

Funkcja: Członek RN
Reprezentuje: Pracowników JSW

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W 2004 roku uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Automatyka i Robotyka. Od 2005 roku związany z JSW, zdobywając doświadczenie zawodowe początkowo jako stażysta w Dziale Energo-Mechanicznym w Oddziale Teletechnicznym w KWK „Pniówek”. Aktualnie zatrudniony na stanowisku nadsztygara elektrycznego ds. urządzeń teletechnicznych . Ukończył liczne kursy specjalistyczne, w tym z wynikiem pozytywnym zdał egzamin na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Posiada również uprawnienia audytora wewnętrznego.

 

Informacja o niezależności członków Rady Nadzorczej

Na dzień przekazania niniejszego raportu zintegrowanego wymogi niezależności określone w Dobrych Praktykach oraz Załączniku II do Zalecenia Komisji z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczącego roli dyrektorów niewykonawczych lub będących członkami rady nadzorczej spółek giełdowych i komisji rady (nadzorczej) (2005/162/WE) spełniało pięciu członków spośród jedenastoosobowej Rady Nadzorczej.

Komitety Rady Nadzorczej

Rada Nadzorcza wybiera spośród swoich Członków Komitet Audytu i może wybierać inne komitety. Członek Rady może uczestniczyć w więcej niż jednym komitecie. W skład komitetów wchodzi co najmniej trzech Członków, przy czym w Komitecie Audytu co najmniej jeden z nich musi posiadać kwalifikacje w dziedzinie rachunkowości lub rewizji finansowej oraz być osobą, która:

  1. nie posiada akcji ani innych tytułów własności w Spółce lub w jednostce z nią powiązanej,
  2. w ostatnich 3 latach nie uczestniczyła w prowadzeniu ksiąg rachunkowych lub sporządzaniu sprawozdania finansowego Spółki wykonując w Spółce czynności rewizji finansowej,
  3. nie jest małżonkiem, krewnym ani powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia, ani nie jest związana z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą będącą Członkiem Rady Nadzorczej albo Zarządu, ani osobą wykonującą w Spółce czynności rewizji finansowej, ani nie zatrudniała do wykonywania czynności rewizji finansowej takich osób.
rn1 rn1

* zmiana nazwy od dnia 27 lipca 2018 roku (wcześniej Komitet ds. Restrukturyzacji i Strategii).

Komitet Audytu

Powołany jest w celu wspomagania Rady Nadzorczej w sprawowaniu nadzoru finansowego oraz dostarczania Radzie miarodajnych informacji i opinii pozwalających sprawnie podjąć właściwe decyzje w zakresie sprawozdawczości finansowej, kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem. Ma charakter doradczy i opiniodawczy. W skład Komitetu wchodzi przynajmniej trzech Członków, posiadających wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa JSW. Przynajmniej jeden Członek Komitetu Audytu posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych. Większość Członków Komitetu Audytu, w tym jego przewodniczący, jest niezależna od JSW.

IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA OKRES SPRAWOWANIA FUNKCJI
Skład Komitetu Audytu Rady Nadzorczej IX kadencji
Halina Buk Przewodnicząca 01.01.2018 – 28.06.2018
Eugeniusz Baron Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Robert Kudelski Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Antoni Malinowski Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Skład Komitetu Audytu Rady Nadzorczej X kadencji
Halina Buk Przewodnicząca 27.07.2018 – 31.12.2018
Paweł Bieszczad Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Robert Kudelski Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Tomasz Lis Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Antoni Malinowski Członek 27.07.2018 – 31.12.2018

Członkiem Komitetu Audyty Rady Nadzorczej JSW posiadającym wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych jest:

  • Pani Halina Buk – Profesor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalista, naukowiec i praktyk w dziedzinie rachunkowości i finansów przedsiębiorstw. Autorka bądź współautorka wielu opublikowanych monografii, artykułów naukowych i podręczników akademickich. Autorka bądź współautorka ponad 70 prac naukowo-badawczych i usługowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, programów restrukturyzacji i planów finansowych. Wykładowca akademicki na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich następujących przedmiotów: rachunkowość finansowa, rachunkowość zarządcza, analiza finansowa, sprawozdawczość finansowa, sprawozdawczość skonsolidowana, controling.

Członkami Komitetu Audytu Rady Nadzorczej JSW posiadającymi wiedzę oraz umiejętności z zakresu branży górniczej są:

  • Pan Paweł Bieszczad – absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej. W 2004 roku uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Automatyka i Robotyka. Od 2005 roku związany z JSW, zdobywając doświadczenie zawodowe początkowo jako stażysta w Dziale Energo-Mechanicznym w oddziale Teletechnicznym w KWK Pniówek. Aktualnie zatrudniony na stanowisku nadsztygara elektrycznego ds. urządzeń teletechnicznych. Ukończył liczne kursy specjalistyczne z zakresu górnictwa.
  • Pan Robert Kudelski – ukończył technikum górnicze w Jastrzębiu-Zdroju z tytułem technika maszyn i urządzeń górnictwa podziemnego. Od 1993 roku związany z JSW. Obecnie zatrudniony na stanowisku kierownika wydziału Inwestycji i Rozwoju Kopalni w KWK Borynia-Zofiówka-Jastrzębie. Ukończył szereg kursów i seminariów doskonalących m.in. w zakresach: systemu zarządzania jakością, stosowania ustawy prawo zamówień publicznych, programu kształcenia controllerów.
IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA
Halina Buk Przewodnicząca
Paweł Bieszczad Członek
Robert Kudelski Członek

Wymogi niezależności stawiane członkom Komitetu Audytu przez ustawę z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym spełniają wszyscy członkowie Komitetu Audytu.

Do podstawowych zadań Komitetu Audytu należy w szczególności:

  • monitorowanie:
    • procesu sprawozdawczości finansowej,
    • skuteczności systemów kontroli wewnętrzne i systemów zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej,
    • wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę audytorską badania, z uwzględnieniem wszelkich wniosków i ustaleń Komisji Nadzoru Audytowego wynikających z kontroli przeprowadzonej w firmie audytorskiej,
  • kontrolowanie i monitorowanie niezależności biegłego rewidenta i firmy audytorskiej, w szczególności w przypadku, gdy na rzecz JSW świadczone są przez firmę audytorską inne usługi niż badanie,
  • informowanie Rady Nadzorczej lub innego organu nadzorczego lub kontrolnego JSW o wynikach badania oraz wyjaśnianie, w jaki sposób badanie to przyczyniło się do rzetelności sprawozdawczości finansowej w Spółce, a także jaka była rola komitetu audytu w procesie badania,
  • dokonywanie oceny niezależności biegłego rewidenta oraz wyrażanie zgody na świadczenie przez niego dozwolonych usług niebędących badaniem (na uzasadniony wniosek JSW),
  • opracowywanie polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania,
  • opracowywanie polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem,
  • określanie procedury wyboru firmy audytorskiej przez JSW,
  • przedstawianie Radzie Nadzorczej lub innemu organowi nadzorczemu lub kontrolnemu, lub organowi, o którym mowa w art. 66 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, rekomendacji dotyczących powołania biegłych rewidentów lub firm audytorskich, zgodnie z ww. politykami,
  • przedkładanie zaleceń mających na celu zapewnienie rzetelności procesu sprawozdawczości finansowej w JSW.

Komitet przedkłada wnioski, stanowiska i rekomendacje wypracowane w związku z wykonywaniem funkcji Komitetu, w terminie umożliwiającym niezwłoczne podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań. Komitet składa Radzie Nadzorczej roczne pisemne sprawozdanie ze swojej działalności.

W 2018 roku Komitet Audytu Rady Nadzorczej JSW odbył siedem posiedzeń, które poświęcił wykonywaniu obowiązków Komitetu. W ramach prowadzonych prac Komitet podejmował również uchwały przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

W analizowanym okresie sprawozdawczym nie były świadczone przez firmę audytorską badającą sprawozdania finansowe JSW dozwolone usługi niebędące badaniem.

 

Szczegółowy opis działalności Komitetu Audytu w minionym roku obrotowym zawarty jest w sprawozdaniu z działalności Rady Nadzorczej składanym corocznie WZ oraz publikowanym na stronie.

Komitet Nominacji i Wynagrodzeń

Powoływany jest w celu przedstawiania Radzie Nadzorczej opinii i wniosków w sprawie kształtowania struktury zarządzania JSW, w tym w kwestii rozwiązań organizacyjnych, systemu wynagrodzeń i wynagrodzeń oraz doboru kadry o kwalifikacjach odpowiednich dla budowy sukcesu Grupy Kapitałowej. Komitet ma charakter doradczy i opiniotwórczy wobec Rady Nadzorczej. W skład Komitetu wchodzi co najmniej trzech Członków powoływanych i odwoływanych przez Radę Nadzorczą spośród jej Członków na okres jej kadencji. Spośród Członków Komitetu Rada Nadzorcza wybiera Przewodniczącego, który kieruje pracami Komitetu. Przynajmniej jeden Członek Komitetu powinien spełniać kryteria przewidziane dla niezależnego Członka Rady Nadzorczej, o których mowa w §16 ust. 2 Statutu JSW. Przy wyborze Członków Komitetu Rada Nadzorcza bierze pod uwagę kompetencje, wiedzę i doświadczenie kandydatów w zakresie spraw należących do zakresu działania Komitetu.

IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA OKRES SPRAWOWANIA FUNKCJI
Skład Komitetu Nominacji i Wynagrodzeń Rady Nadzorczej IX kadencji
Alojzy Nowak Przewodniczący 01.01.2018 – 28.06.2018
Eugeniusz Baron Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Andrzej Palarczyk Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Skład Komitetu Nominacji i Wynagrodzeń Rady Nadzorczej X kadencji
Alojzy Nowak Przewodniczący 27.07.2018 – 31.12.2018
Robert Kudelski Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Adam Pawlicki Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Arkadiusz Wypych Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA
Alojzy Nowak Przewodniczący
Robert Kudelski Członek
Arkadiusz Wypych Członek

Do zadań Komitetu Nominacji i Wynagrodzeń należy w szczególności:

  • prowadzenie czynności rekrutacji i zatrudniania Członków Zarządu poprzez opracowywanie i organizowanie projektów dokumentów i procesów do przedłożenia Radzie Nadzorczej do akceptacji,
  • opracowywanie projektów umów i wzorów innych dokumentów w związku z nawiązywaniem stosunków pracy Członków Zarządu oraz nadzorowanie realizacji podjętych zobowiązań umownych przez strony,
  • nadzór nad realizacją systemu wynagrodzeń Zarządu, w szczególności przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych w zakresie elementów ruchomych i premiowych wynagrodzeń w celu przedłożenia rekomendacji Radzie Nadzorczej,
  • monitorowanie i dokonywanie okresowych analiz systemu wynagrodzeń kadry kierowniczej JSW i jeśli to konieczne formułowanie rekomendacji dla Rady Nadzorczej,
  • nadzór nad poprawną realizacją świadczeń dodatkowych dla Zarządu, wynikających z umów o pracę, takich jak: ubezpieczenia, samochody, mieszkania i innych.

Komitet przedkłada Radzie Nadzorczej podjęte wnioski, stanowiska i rekomendacje wypracowane w związku z wykonywaniem funkcji Komitetu, w terminie umożliwiającym niezwłoczne podjęcie przez Radę Nadzorczą odpowiednich działań. Komitet składa Radzie Nadzorczej roczne pisemne sprawozdanie ze swej działalności.

Komitet ds. Strategii i Rozwoju

Powoływany jest w celu przedstawiania Radzie Nadzorczej opinii i wniosków w sprawie restrukturyzacji i strategii funkcjonowania JSW. Pełni funkcję doradczą i opiniotwórczą wobec Rady Nadzorczej.

IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA OKRES SPRAWOWANIA FUNKCJI
Skład Komitetu ds. Restrukturyzacji i Strategii Rady Nadzorczej IX kadencji
Krzysztof Kwaśniewski Przewodniczący 01.01.2018 – 28.06.2018
Adam Pawlicki Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Tomasz Lis Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Alojzy Nowak Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Andrzej Palarczyk Członek 01.01.2018 – 28.06.2018
Skład Komitetu ds. Strategii i Rozwoju Rady Nadzorczej X kadencji
Adam Pawlicki Członek 27.07.2018 – 26.10.2018
Przewodniczący 26.10.2018 – 31.12.2018
Krzysztof Kwaśniewski Przewodniczący 27.07.2018 – 22.10.2018
Konrad Balcerski Członek 10.12.2018 – 31.12.2018
Tadeusz Kubiczek Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Tomasz Lis Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Alojzy Nowak Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
Arkadiusz Wypych Członek 27.07.2018 – 31.12.2018
IMIĘ I NAZWISKO PEŁNIONA FUNKCJA
Konrad Balcerski Członek
Tadeusz Kubiczek Członek
Arkadiusz Wypych Członek
Alojzy Nowak Członek

Do podstawowych zadań Komitetu należy w szczególności:

  • ocena Strategii Korporacyjnej Grupy Kapitałowej oraz przedstawianie wyników tej oceny Radzie Nadzorczej,
  • rekomendowanie Radzie Nadzorczej zakresu i terminów przedkładania przez Zarząd JSW strategicznych planów rocznych i wieloletnich,
  • ocena wpływu planowanych i podejmowanych inwestycji strategicznych na kształt aktywów JSW,
  • monitorowanie realizacji strategicznych zadań inwestycyjnych,
  • ocena działań dotyczących dysponowania istotnymi aktywami JSW,
  • opiniowanie dokumentów o charakterze strategicznym, przedkładanych Radzie Nadzorczej przez Zarząd JSW.

Komitet jest uprawniony do badania wszelkiej działalności JSW z punktu widzenia swoich zadań, żądania od Zarządu i pracowników JSW wszelkich informacji, sprawozdań i wyjaśnień niezbędnych do wykonywania zadań Komitetu. Zarząd JSW zobowiązany jest do bieżącego informowania o wszelkich podejmowanych i planowanych działaniach oraz zmianach w prawie i otoczeniu regulacyjnym, będącym w zakresie działania Komitetu.

Wyniki wyszukiwania: