Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń
RAPORT
ZINTEGROWANY
2018

Model ryzyka

Narzędzia

Przyjęcie jednolitych standardów zarządzania ryzykiem w Grupie ma na celu utrzymanie ryzyka w ustalonych granicach oraz zapewnienie realizacji celów biznesowych przy jednoczesnym zagwarantowaniu bezpieczeństwa Grupy.

Identyfikacja ryzyk, które mogą mieć wpływ na osiąganie celów biznesowych prowadzona jest na poziomie zakładów oraz spółek Grupy.

Przeprowadzona analiza w efekcie daje nam listę zmierzonych ilościowo ryzyk, uszeregowanych według priorytetów. Zadaniem tego etapu jest sporządzenie kompletnej listy ryzyk, które mogą ułatwić, utrudnić, przyspieszyć lub opóźnić osiąganie celów biznesowych. Identyfikacja ryzyka wiąże się z oceną prawdopodobieństwa zaistnienia zagrożeń i możliwych szans jak również ustalenie stopnia prawdopodobieństwa zaistnienia określonego zdarzenia oraz ustalenie rozmiarów ryzyka. Punktem wyjścia do identyfikacji i analizy ryzyka jest model ryzyka, który przedstawia poziomy klasyfikacji ryzyk wraz z definicjami i przykładami. Identyfikacja i ocena ryzyka prowadzona jest zgodnie z metodologią określoną w Procedurze ERM.

Prowadząc analizy związane z identyfikacją ryzyka pomocne jest ustalenie:

  • rodzaju i charakteru ryzyka
  • czynników ryzyka, czyli przyczyn materializacji (wystąpienia zdarzeń związanych z danym ryzykiem),
  • skutków ryzyk, czyli efektów materializacji ryzyka,
  • punktów krytycznych, czyli zdarzeń wymagających reakcji osób odpowiedzialnych za zarządzanie danym ryzykiem.
Numer Kategoria Obszar
1.1 Organizacja i zarządzanie Etyka i kultura korporacyjna
1.2 Ład korporacyjny i odpowiedzialność
1.3 Relacje właścicielskie
1.4 Zarządzanie ryzykiem i audyt
2.1 Strategia i jej realizacja Strategiczne inwestycje kapitałowe i działania rozwojowe
2.2 Zarządzanie zmianami i integracja
2.3 Planowanie strategiczne i realizacja strategii
3.1 Działalność operacyjna Produkcja (wydobycie i przeróbka)
3.2 Logistyka (magazynowanie, transport, dystrybucja)
3.3 Sprzedaż i marketing
4.1 Funkcje wsparcia Rachunkowość, planowanie i kontroling
4.2 Zarządzanie kapitałem i ryzykiem finansowym
4.3 Zarządzanie podatkami
4.4 Zarządzanie kadrami
4.5 Prawo, regulacje i ich przestrzeganie
4.6 Systemy informatyczne
4.7 Bezpieczeństwo fizyczne
4.8 Zagrożenia naturalne i bezpieczeństwo pracy
4.9 Ochrona środowiska
4.10 Marka, reputacja i marketing
4.11 Administracja i procedury korporacyjne
5.1 Otoczenie Czynniki polityczne i geopolityczne
5.2 Czynniki społeczne i gospodarcze
5.3 Konkurencja
5.4 Technologia, ekologia i inne trendy w branży

Wyniki wyszukiwania: